Waar we als school Zoom gebruiken voor het geven van lessen maakt het ondersteunend personeel gebruik van Cisco WebEx. Dit programma is volledig geïntegreerd met de Outlook Agenda. Ook is het delen van links niet nodig.
Open het programma 'Cisco WebEx'. Je vindt dit programma in het startmenu. Vul je gebruikersnaam + @ichthuscollege.nl in. Bijvoorbeeld [email protected] en klik op volgende. Deze stap is alleen de eerste keer nodig.
Klik op de groene button 'een vergadering starten' om een meeting te starten.
Tik onder ‘Deelnemen aan een vergadering’ de drielettercode van de collega in die de vergadering gestart heeft en klik op deelnemen.
Voor het uitnodigen van mensen zonder Ichthus-account (ouders, consultants, etc.) deel je met hen de volgende link: https://ichthus.webex.com/meet/AAA (waarbij AAA je inlognaam is).
Zij hoeven de WebEx-applicatie niet noodzakelijkerwijs te installeren.
Een vergadering inplannen is eenvoudig.. Maak in Outlook (of in de webmail) een vergadering aan, nodig mensen uit en vul in als locatie: @webex
Informatie voor het deelnemen aan de vergadering wordt automatisch toegevoegd aan de uitnodiging.