Medewerkers van het Ichthus College maken gebruik van Twee-Factor Authenticatie (2FA). De eerste factor is iets wat je weet; een wachtwoord. De tweede factor is iets wat je hebt; een token aan je sleutelbos of op de telefoon.
Na het instellen van het token ontvang je na het inloggen een bericht met de vraag om de aanmelding te bevestigen. Om dit te doen wordt je gevraagd om op de telefoon een twee-cijferig getal in te vullen dat op het computerscherm zichtbaar is.
Wij adviseren om -naast de standaard methode- nog een extra (secundaire) methode toe te voegen. Bijvoorbeeld SMS. Dit maakt het mogelijk om een SMS-token te gebruiken op het moment dat je geen toegang (meer) hebt tot de app.
Om de beveiliging te verbeteren, stappen we stap voor stap over op wachtwoordloos inloggen. Dit betekent dat je voortaan kunt inloggen zonder een wachtwoord in te voeren, maar met een veiligere en gebruiksvriendelijke methode, zoals biometrische gegevens of de authenticatie-app. We beginnen met de toegang tot de webdiensten.
Je stelt het inloggen zonder wachtwoord als volgt in..
Het kan even duren.. maar je ziet bij een volgende keer inloggen bij de vraag om je wachtwoord een nieuwe optie verschijnen: 'Een app gebruiken'. Klik deze optie aan (eenmalig) om zonder wachtwoord in te loggen.
Wanneer je een nieuwe telefoon gekocht hebt kun je de bovenstaande procedure nogmaals volgen. Bij het inloggen wordt je gevraagd om een bevestiging op je oude telefoon. Wanneer je de app niet meer op de oude telefoon hebt staan kun je een alternatieve methode zoals SMS of een telefoongesprek proberen. Neem contact op met ICT als ook dit niet werkt.
Telefoon kapot laten vallen of thuis laten liggen? Loop even bij ons langs in A1.40 en je ontvangt een tijdelijk token tot je weer de beschikking hebt over een telefoon.
Beschik je niet over een smartphone dan is het mogelijk een tokencode te ontvangen per sms of via een telefoongesprek. We helpen je graag bij het instellen hiervan. Kom daarvoor even langs in A1.40.